Старые способности Doom

Материал из Dota 2 Вики

Devour (до 7.20)
Devour icon.png
Действует на
Вражеских существ
Пожирает вражеского или нейтрального крипа, перенимая его способности.
Дальность применения: 300
Дополнительное золото: 25/50/75/100 (Талант 175/200/225/250)
Переваривание здоровья в секунду: 20
Cooldown symbol.png 70/60/50/40
Mana symbol.png 40/50/60/70
Модификаторы
Дебафф Devour: Нельзя развеять.
Обжорство и жадность Люцифера неистощимы.

Примечания:

  • Выбранный крип мгновенно умирает, при этом герой получит награду и опыт как будто он совершил последний удар.
  • Может получать способности только от нейтральных крипов. Способности приобретаются мгновенно при пожирании нейтрального крипа.
    • Способности используют то же время применения, что было у поглощенного юнита.
    • Однако задержка на применение зависит от заклинания (смотрите эту статью).
    • Способности, перенятые от нейтральных крипов, сохраняются даже после смерти Doom до момента, пока герой не поглотит другого нейтрального крипа со способностями.
    • Если использовать заклинание на крипе без способностей, перенятые ранее способности сохранятся.
    • Когда Doom пожирает Ancient Black Dragon icon.png Древнего дракона, то он получает Fireball и Splash Attack, но не Dragonhide Aura.
    • Когда Doom пожирает Ancient Thunderhide icon.png Древнего громозавра, то он получает Frenzy и War Drums Aura, но не Slam.
  • Накладывает на Doom отрицательный эффект, который заставляет перевариваться крипа в зависимости от уровня текущего здоровья героя. Съеденный крип переваривается со скоростью 20 здоровья в секунду. Отрицательный эффект теряется после смерти.
    • За пожирание крипа вы получите как обычное, так и бонусное золото. Бонусное золото - это ненадёжное золото и предоставляется оно по истечению срока действия отрицательного эффекта. Если герой умрет во время переваривания, то он не получит дополнительное золото.
    • Doom не сможет съесть нового крипа, если старый ещё не переварился.
    • Отрицательный эффект от Devour длится дольше, чем перезарядка способности, если здоровье крипа больше чем 1400/1200/1000/800 текущего здоровья.

LVL? Death
LVL Death icon.png
Ignites an enemy hero's soul, dealing base damage and a mini-stun. If the target hero's level is a multiple of the Hero Level Multiplier, or they are level 25, they will be dealt additional damage equal to 20% of their maximum health.
Cast Range: 600
Base Damage: 125/175/225/275
Hero Level Multiplier: 6/5/4/3
Cooldown symbol.png 7
Mana symbol.png 110
Модификаторы
Дебафф Stunned: Можно развеять сильным развеиванием.
Lucifer shares the fire branding bestowed upon him at the time of his exile.

Примечания:

  • This ability was replaced by Infernal Blade in the 6.86 gameplay patch.
  • The mini-stun lasts for 0.03 seconds.
  • The 20% bonus damage is also dealt as magical damage.
  • Cannot be cast on non-hero units, except for creep-heroes.
    • Since non-hero units do not have levels like heroes, only the base damage is applied.
  • Bonus damage of 20% of the target's maximum health is applied on the following hero levels:
    • LVL? Death Level 1: 6/12/18/24/25
    • LVL? Death Level 2: 5/10/15/20/25
    • LVL? Death Level 3: 4/8/12/16/20/24/25
    • LVL? Death Level 4: 3/6/9/12/15/18/21/24/25

Scorched Earth (6.05-6.66)
Scorched Earth icon.png
Действует на
Врагов / Себя
Blankets the ground in flames, damaging enemies and healing Doom. Also increases Doom's attack and movement speed. Lasts 20 seconds.
Cast Range: 800
Radius: 700
Damage/Heal per Second: 1/2/3/4
Movement Speed Bonus: 10%/15%/20%/30%
Attack Speed Bonus: 10/15/20/30
Duration: 20
Cooldown symbol.png 10
Mana symbol.png 60
Модификаторы
Бафф Scorched Earth Speed: Нельзя развеять.
The Fallen One spreads destruction in his wake, sparing none from the flame which sustains him.

Примечания:

  • This ability got reworked into the current Scorched Earth in the 6.66 gameplay patch.
  • The regeneration and speed bonus are provided by separate auras. Their buffs linger for 2-4 seconds.
  • Multiple overlapping instances do not stack.
  • Deals damage in 1 second intervals, starting 1 second after cast, resulting in 20 instances.
  • Can deal up to 20/40/60/80 damage to a unit when it stays within the area for the full duration (before reductions).
  • Can heal up to 22-24/44-48/66-72/88-96 health to Doom and his owned units if they stay within range for the full duration (varying values caused by the buff lingering).

Fire Storm
Блокируется иммунитетом к заклинаниям.
W
T
Unknown icon.png
Действует на
Врагов
Calls down 6 waves of fire that damage units in an area. Each wave deals initial damage and then burns enemies for 3 seconds.
Анимация применения: 0,3+0
Cast Range: 750
Max Channel Time: 6
Radius: 275
Number of Waves: 6
Wave Interval: 1
Damage per Wave: 30/45/56/70
Damage per Second: 5/10/15/20
Burn Duration: 3
Cooldown symbol.png 10
Mana symbol.png 75
Модификаторы
Дебафф Firestorm Debuff: Нельзя развеять.

Примечания:

  • This ability was replaced by Scorched Earth icon.png Scorched Earth in the 6.05 gameplay patch.
  • Each wave takes 1 second to come down. The first wave hits 1 second after cast, and the last wave 6 seconds after cast.
  • The burn debuff does not stack per interval. Each interval refreshes its duration, resulting in 8 possible burn damage intervals.
  • Can deal up to 220/350/456/580 damage (before reductions) when all waves hit and the debuff is not dispelled.
  • The wave damage fully affects buildings. The damage per second does not.
  • Can deal up to 180/270/336/420 damage to buildings.